У Гомелі, з ініцыятывы мясцовых хадэкаў (Беларуская хрысціянская дэмакратыя) прайшоў круглы стол па пытаннях цыганоў.
Тым часам як беларускія танцы ў Беларусі прысутнічаюць толькі ў папсовай апрацоўцы (альбо стараннямі нешматлікіх энтузіястаў), у Гомелі зачароўваліся цыганскімі танцамі на гэтым круглым стале.
Тым часам як беларуская гісторыя перакручваецца, там жаліліся, што мы не ведаем гісторыі цыганскага народу. (Дарэчы, у Статуце ВКЛ цыганы называліся "людзьмі непатрэбнымі і гультаяватымі".)
Тым часам як беларускамоўных школ у Беларусі вобмаль, там абмяркоўвалі, што няма ў краіне цыганскай адукацыі.
На тое, што цыганы падманваюць на вуліцах сваім гіпнозам, а таксама распаўсюджваюць наркотыкі , гаворкі не было. Маўляў - маецца на ўвазе - іх не бяруць нідзе на працу з-за ксенафобіі, таму яны так робяць.
Якая ўжо дэмакратычная і ўважлівая да правоў нацыянальных мяншыняў тая ж Літва, але і там распаўсюд цыганамі наркотыкаў (у Вільні, як і ў Менску, гэта адбываецца ў асобным раёне, багата населеным цыганамі) - вялікая праблема.
І ніякай "інтэграцыяй у грамадства" ў Літве гэтую праблему не вырашылі. На такія прыклады варта зважаць найперш, калі пачынаеш казаць пра такую "інтэграцыю".
Трэба не спяваць пад чужую дудку пра ўсякія інтэграцыі, а зважаць на такія рэчы, як менталітэт, традыцыі.
Напрыклад, у тых жа цыганоў - перад тым, як савецкія ўлады іх прымусам зрабілі аселымі, парассадзіўшы па гарадскіх кватэрах, - было звычайным вандраваць стракатым табарам. Коней красці таксама.
Вось жа ў іх такая рамантыка, такая міфалогія, такая эстэтыка. Ходзяць у золаце, упрыгожваюць сябе як папуасы, таксама яны любяць вычурную безгустоўшчыну ў аздобе інтэр'ераў. (Гл. фота)
Па праўдзе ж, думаецца, наўрад ці тых хадэкаў тэма цыганоў сапраўды глыбока рупіць.
"Круглыя сталы" - гэта звычайная практыка тых, хто падае заходнім спонсарам заяўкі на гранты. Ні на якія іншыя, больш арыгінальныя імпрэзы няма ні фантазіі, ні ахвоты, вось і абмяжоўваюцца "круглымі сталамі".
Гэты выпадак, як іншы нядаўні - з абраннем дзяўчат у кіраўніцтва маладымі хадэкамі, сведчыць пра адмысловую залежнасць хадэкаў ад заходніх грашовых уліванняў.
Гэта трэба ўлічваць, калі ў інфармацыйнай прасторы з'яўляюцца іх заявы, іх водгукі на нейкія падзеі.
Тым часам як беларускія танцы ў Беларусі прысутнічаюць толькі ў папсовай апрацоўцы (альбо стараннямі нешматлікіх энтузіястаў), у Гомелі зачароўваліся цыганскімі танцамі на гэтым круглым стале.
Тым часам як беларуская гісторыя перакручваецца, там жаліліся, што мы не ведаем гісторыі цыганскага народу. (Дарэчы, у Статуце ВКЛ цыганы называліся "людзьмі непатрэбнымі і гультаяватымі".)
Тым часам як беларускамоўных школ у Беларусі вобмаль, там абмяркоўвалі, што няма ў краіне цыганскай адукацыі.
На тое, што цыганы падманваюць на вуліцах сваім гіпнозам, а таксама распаўсюджваюць наркотыкі , гаворкі не было. Маўляў - маецца на ўвазе - іх не бяруць нідзе на працу з-за ксенафобіі, таму яны так робяць.
Якая ўжо дэмакратычная і ўважлівая да правоў нацыянальных мяншыняў тая ж Літва, але і там распаўсюд цыганамі наркотыкаў (у Вільні, як і ў Менску, гэта адбываецца ў асобным раёне, багата населеным цыганамі) - вялікая праблема.
І ніякай "інтэграцыяй у грамадства" ў Літве гэтую праблему не вырашылі. На такія прыклады варта зважаць найперш, калі пачынаеш казаць пра такую "інтэграцыю".
Трэба не спяваць пад чужую дудку пра ўсякія інтэграцыі, а зважаць на такія рэчы, як менталітэт, традыцыі.
Напрыклад, у тых жа цыганоў - перад тым, як савецкія ўлады іх прымусам зрабілі аселымі, парассадзіўшы па гарадскіх кватэрах, - было звычайным вандраваць стракатым табарам. Коней красці таксама.
Вось жа ў іх такая рамантыка, такая міфалогія, такая эстэтыка. Ходзяць у золаце, упрыгожваюць сябе як папуасы, таксама яны любяць вычурную безгустоўшчыну ў аздобе інтэр'ераў. (Гл. фота)
Па праўдзе ж, думаецца, наўрад ці тых хадэкаў тэма цыганоў сапраўды глыбока рупіць.
"Круглыя сталы" - гэта звычайная практыка тых, хто падае заходнім спонсарам заяўкі на гранты. Ні на якія іншыя, больш арыгінальныя імпрэзы няма ні фантазіі, ні ахвоты, вось і абмяжоўваюцца "круглымі сталамі".
Гэты выпадак, як іншы нядаўні - з абраннем дзяўчат у кіраўніцтва маладымі хадэкамі, сведчыць пра адмысловую залежнасць хадэкаў ад заходніх грашовых уліванняў.
Гэта трэба ўлічваць, калі ў інфармацыйнай прасторы з'яўляюцца іх заявы, іх водгукі на нейкія падзеі.
Комментариев нет:
Отправить комментарий